Garantie & Klachten

Garantie Eggers Webshop Jisp (NH):

Wettelijke garantie
Op alle artikelen die u bij Eggers Webshop koopt zit een wettelijke garantie. Dit betekent dat een artikel bij levering in goede staat moet verkeren en bij normaal gebruik naar behoren moet functioneren.(Uitzondering aluminium producten, aluminium is krasgevoelig en kunnen lichte beschadigingen hebben, ookal is het product nieuw).
Naast de wettelijke garantie kijken we ook naar de economische levensduur van het artikel, want het ene product gaat langer mee dan het andere.
 
Economische levensduur
UNETO-VNI heeft onderzoek gedaan naar de gemiddelde levensduur van een groot aantal artikelen. Deze lijst is te bekijken op www.uneto-vni.nl
 
Wat is een goed product?
U moet een artikel in ieder geval een bepaalde tijd zonder problemen kunnen gebruiken. Hoe lang een artikel meegaat, hangt af van wat het is.
 
Wanneer is een product niet goed?
Een artikel is niet goed als het incompleet is, beschadigd, het kapot is of het niet goed doet.
 
Rechten tijdens de garantieperiode
Als een artikel niet naar behoren functioneert binnen de toepasselijke garantietermijn, zoeken we zo snel mogelijk naar een passende oplossing. Bijvoorbeeld door een gratis reparatie, een nieuw artikel of teruggave van uw geld. Is het probleem met het artikel uw eigen schuld? Dan heeft u geen recht op gratis reparatie, een nieuw artikel of teruggave van uw geld. Heeft uw het artikel normaal gebruikt maar is het gewoon versleten? Ook dan heeft u geen recht op gratis reparatie, een nieuw vergelijkbaar product of teruggave van uw geld.
 
Klacht of defect binnen garantie
Meldt u een artikelklacht, dan kijken we of de garantiebepalingen, zoals omschreven in de algemene voorwaarden, op uw persoonlijke situatie van toepassing zijn.
Als de klacht gegrond is, komen alle kosten (verzendkosten) binnen de garantietermijn voor rekening van Eggers Webshop.
 
Meer informatie over garantie
Wilt u meer weten over garantievoorwaarden kijk dan op de website van ConsuWijzer, daar leest u wat uw rechten zijn als consument. ConsuWijzer is het informatieloket van de overheid voor consumenten.
 
Of kijkt u op www.thuiswinkel.org/consumenten

Klachten:

Stuur uw klacht naar info@eggerswebshop en we proberen deze naar ieders tevredenheid op te lossen,

u krijgt binnen 14 dagen antwoord mocht er meer tijd nodig zijn dan zullen we u hiervan op de hoogte stellen.
Bent u niet tevreden met de afhandeling van uw klacht Dan kunt u deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509LP Den Haag (www.sgc.nl)
Tevens kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europese ODR Platform http://ec.europa.eu/consumers/odr/